lørdag 22. mai 2010

Ein paviljong.

Eg har lenge sakna ein plass der me kan sitje ute........og sitje turt sjølv i regnvèr...........og ulike løysingar har vore vurderte.
Noko permanent løysing er so langt ikkje kome i stand, men i går var eg på Plantasjen og kjøpte paviljong......kanskje ikkje det finaste byggverket...men du so praktisk.

Måtte sjølvsagt montere det straks, og innreia........og sat her til seine kvelden.....


Her skal eg riktig kose meg, her kan eg (sjølv om det regnar):
Sitje med pc'en..
Sy, strikke, hekle....osv

Tenkje....
Filosofere.......
Sove middag.......
Ete frukost, middag, kvelds.....
Drikke vin........(og kaffi..)
Sjå på naturen........
Nyte fine sommarkveldar....


Trur da blir bra, eg......
God pinse!

34 kommentarer:

Bente sa...

Kjempekoseleg :-)
No er det sommar, og laaaange fine kveldar.
Eg har ikkje fått opp min paviljong for sesongen, har vurdert å kjøpe ny i år, men trur den gamle får gjere nytten eit år til. Det er uansett ei supert løysing til å kunne sitje ute sjølv om det skulle komme ei skur.

Kos deg masse.

Ha ei flott pinsehelg.

SOLSAUM sa...

Mmmm, det høyres og ser fantastisk ut!! Eg har ein overbygd altan som min fristad;o)

God pinsehelg!!

Alettesiriane sa...

Så lur du er.Eg sitte inne og lengter ut .Men så har du en fantastisk utsikt og.Her finner du nok det som er i vår flotte vestlandsnatur.

Alettesiriane sa...

vi har gått forbi kvarandre utenfor Patina.Det var før saken med cosco synålene!

Eg ... sa...

Det såg herlig ut.
Ein god investering vil eg tru :-)

Strikkebesta sa...

Gratulerer med tilbygg:) Skulle gjerne ha gjort det same,men har ikkje fått mannen i livet mitt heilt på tura enno... får sjå kva som skjer i løpet av sommaren...
Flott utsikt har du i alle fall, og rett koseleg ser det ut i paviljongen din. Ønskjer deg ei god pinse!

STRIKKEMOR(O) sa...

Gratulerer med ny paviljong! Den ser fin og praktisk ut! Dette er praktisk i vårt klima. Ha ei fin pinse!

Merethe sa...

Så koselig krok du har laget deg istand. Vi har også satt opp paviljong. Andre året med den på terassen. Håper vi får mange flotte kvelder ute i sommer :) God pinse.

Helen sa...

Fikk lyst til å komme å ta en kaffekopp med deg - så virkelig koselig og innbydene ut.
Kos deg masse.

Klem fra Helen

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Så fint. Man trenger tak over hodet skal man være ute ;)
Kos deg i pinsa. Ta med deg pledd så du ikke blir kald :)

Janne i Fagerlia sa...

Dette mååå bli bra. Og for en utsikt. Mannen min snakker også om en paviljong i denne sjangeren, så vi får se hva det blir til. Riktig god pinsehelg.

Gunn sa...

Gratulerer med paviljongen, det ble en riktig kosekrok!
Men du verden så flott sted du bor på. Det må være kjempe koselig og sitte der og ha sauene beitende rett utenfor. Ja der kunne jeg godt sittet til langt på kveld.
Ha en god pinse og kos deg ute i den nye kosekroken ♥

Odins lille hjørne sa...

For en hærlig uteplass! Skjønner godt at du ønsker å kunne sitte der uansett vær.. for en utsikt!!!!! Blir nok mange hærlige stunder der ja!

Torunn S sa...

Ikkje anna å sei enn at dette var lurt!!! ;) Det burde vere påbod om overbygd uteplass her i vest!!! God pinse...og nyyyt nyanskaffelsen! Yr seier regn så langt dei ser, så på med pledd og fleece og ta plass!!

Birgitta sa...

Önskar dej en fortsatt skön pingst. Jag har läst om din 17 maj firande och vad trevligt det ser ut att vara. Vad fina ni är i era bunader (folkdräkter som vi säjer).
Vilken utsikt du har från gården din. Roligt att du vill vara med i min utlottning.
Kram Birgitta

Irén sa...

Så flott, og praktisk. Kjempekoselig ble det. Nydelig utsikt foressten :-)

Tenker jeg får blogge om paviljongen vår også, men har ikke fått stæsjet den ennå...

Fortsatt riktig god pinsehelg!

KariL sa...

Dette ser virkelig lovende ut. Får sikkert mange kosestunder her. Vi tenker litt i samme baner, mange alternativer ute å går, får se...
Ønsker deg en riktig god pinse :)

Berit T sa...

Gratulerer med pavilijong. Veldig kjekt å ha en plass å sitte under tak ute, enten det er sol eller regn, og ikke minst om kveldene.
Tenker denne blir brukt mye, ja det er jeg helt sikker på.
I går kveld satt vi ute til ett, mildt og fint nesten som midtsommer.
Kos deg videre.
Ha en fin pinsehelg videre.

Turid sa...

Så koselig! Og ikke minst så kan du nyte den flotte utsikten:)

Rigmor sa...

Vilken utsikt från paviljongen! Njutbart.
Ha´en fortsatt bra pingst!

Elins Strikkeri sa...

Åååå for ein koseplass du har fått deg, håper du får brukt den masse!! Ha ein god dag:))

Som dagene går sa...

Gratulerer med koselig uteplass! Da vi bygde en liten terrasse, syns jeg det var som å få en ekstra dagligstue. Har ofte tenkt det ville vært fint å hadd en paviljong der, ikke minst en med myggnetting når mygg og klegg ødelegger fine sommerdager. Men så er det nokså værutsatt her med kraftig vind i blant som vel ville smadre herligheta. Du har i allfall en nydelig utsikt som du nå kan nyte i all slags vær om det ikke er for kaldt. Kanskje en terrassevarmer også?
Fortsatt god pinse!

Havfruen sa...

Så bare helt knall ut:) Skjønner godt du trives der ja.
Håper du har pledd..her er det 8 gr...
Nyt kvelden...ute:)
Klem:)

Marie sa...

Ja her kan du kose deg :)
Eg har heller ikkje noko som er overbygd. Skulle gjerne hatt ein sånn paviljong eg også, men ser for meg at eg må ut og berga han frå "sørausten" nattestid. Veldig greit å sleppe å plukke inn dukar og puter om det kjem ei byge, men trur eg må ha noko som er bolta betre fast, hehe.

Beate sa...

Dette ser ut som en flott plass. Her tror jeg du kan få mange gode stunder frammover! :)

Anne-Berit sa...

Og så har du jo en nydelig utsikt som du kan nyte atpåtil.Du kommer sikkert til å få mange trivelige stunder der.Ha en fin mandag:)

Anonym sa...

Vilken fin paviljong!!
Skönt på kvällarna när daggen börjar lägga sig. Eller som skydd mot solen.
Där kommer ni att få många sköna stunder:)
Ha de
Klem

Matja sa...

Kjempeflott paviljong.Blir nok mange fine stunder der.Jeg koser meg på altanen selvom utsikten min ikke er like flott som din:)Kos deg og ha en flott dag:)

Linda sa...

tykkte no den var fin eg då!!
herlig med eit slikt lite paradis veit du;)

Vform sa...

Åh, vilken mysig plats du har gjort åt dig! Och vilken fin utsikt!
Bara sommaren inte regnar bort :/

Fina bilder från nationaldagen som ni firat!
Ha en god vecka!
kram Vivan

Bestemor Drillo sa...

Praktiske disse paviljongene!
Jammen har du herlige planer for opphold der i sommer, håper du får det varmere enn vi har det her i dag! Regnvær og 6 grader, men kjøkkenovnen durer og kaffen putrer så vi lider ingen nød!!
Klem fra torpet!!

Sjarmtroll-Unni -Kystcavalieren sa...

Ja det vart skikkelig koselig!
Ønsker meg noko lignande eg og :)

PS! Du var flott i bunad!!

Helsing
Unni

Elkat sa...

Så flott,der kommer du til å trives.Helt sikkert.
Vi hadde også en sånn, bare litt spinklere type.Den var grei den helt til en grave-maskinfører tok med seg bardunene vi hadde på den(på en vindfull dag,så hele tak konstruksjonen falt sammen) for at den ikke skulle fly avsted...Tror vi må legge litt mere penger i neste gang.
Tror vi må satse på noe mere solid.
Ha ei fin uke,på ute plassen din!

Lille Lisbeth sa...

Kjempe koselig uteplass du har.Har lenge ønska meg en slik sak,men er i tvil hvor den skal stå.Han står nok i le der den er.Koselig med hyller inni.Mye fin pynt kan man ha der.Hyggelige kaffestunder med familie,og venner.
God helg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...