fredag 13. august 2010

Støyping i betong.

No har Trollkåno fått ånden over seg (igjen)...........støyping i betong er det nyaste påfunnet........og her her det fyrste ferdige produktet.......eg er strålande fornøgd.
Det heile starte då eg var på besøk hjå syster mi i Nordfjord, ho har so fantastisk fin hage, med masse stein, betong osv.......og og vart SO inspirert.......detta måtte prøvast.

Vel heime var det leiting på nettet om emnet.......fann ein del , bl.a. denne bloggen.

Brukte eit rabarbrablad til å lage mønster.......fint, sant?

Ymse bruksområde....
Til flytelys...

Kubbelys....(gjerne større enn detta...)..

Eller kanskje takløk......

Fredag.....helg.......og regnet pøsar ned,MEN.....frå i morgon av lovar Yr.no oss strålande vèr i fleire dagar.
Me skal slå flathøy.....hurra!
God helg!

31 kommentarer:

Laila -Karin sa...

Skikkelig flott det der.
Skal si du får det til.
Håper du har rett med været for her er det grått ,vått og trist.
Ha en riktig fin helg.
Klem

Bestefars Verksted. sa...

Oiii,så dyktig du er ! Kjempefint med fuglen på kanten,jeg elsker jo småfugler,vettu..... :) Morsomt å holde på med dette,jeg hadde mange planer,etter å ha prøvd ifjor,men enn så lenge er alle på planleggingstadiet....Har ikke armer nok,til allt jeg vil drive med,men du vet vel hvordan det er....! Den vesken av hekleduk var helt rå !! Tror jammen jeg må prøve meg på noe som ligner....virkelig flott var den !! Ønsker deg og dine,en super helg,her i nord er det vått og grått... Klem fra meg.

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Så fin den ble! Det må bli sånne med en nisse på kanten også nå:)

Her ligger tåka tett og det fosset ned før i dag. Ikke mye å rope hurra for, men det kan bare bli bedre.

God helg.

Janne i Fagerlia sa...

oi, har du fått prøvd ut denne hobbyen også du. Jeg har lenge gått og tenkt på litt støyping jeg også, men har ennå ikke kommet så langt. Men det ser veldig spennende ut.

I Sløyd-detaljer sin nye katalog, selges en hobbybok om å støpe i betong. Noe for deg kanskje! God helg!

Gunn sa...

Såå fine ting du har laget i betong, så flink du er. Har lenge selv har lyst til å prøve men har gjort ikke fått gjort alvor av det, inspirerende å se hva du har laget.

Og du verden hvor flott du bor, heldig du som har den flotte naturen rett uten for døra.

En annen ting ... hva kan man gi til sauer som beiter ute, har alltid lyst til å gi de noe, men har ikke visst hva eller om man bør gi de noe? Det har alltid vært sauer utenfor hytta, og det har vært så hyggelig, men i fjor og i år har jeg ikke sett noen, det er synd, vet ikke hvor de har tatt veien jeg.
Ha en fin helg!

Linda sa...

Flotte denna e. Her regnar det og. Ha ei fin helg no skal eg i 20 års jubileum etter ungdomsskulen.

Jorunn Elizabeth sa...

Så flott det ble. Du kan være stolt av det først produktet ditt. Kjempesøtt med fuglen på kanten.
Håper du får en flott helg med opphold og varme. Det har de også meldt her. Ha en fortsatt fin helg.

Mormor sa...

Kreativ er bare forbokstaven når det gjelder deg. Uansett hva du prøver på, så blir det kjempeflott.

Stubbetufsa sa...

Jeg har klar sementblanding, mangler bare vann, men jeg er så lessen for tida, tør ikke prøve meg på nye ting...
Skåla ble bare helfin!

Rigmor sa...

Vad snyggt det blir i betong! Har faktiskt funderat på att prova, men har inte kommit så mycket längre...
Hoppas att Yr.no har rätt, så du får vackert väder i helgen. Här är det nästan tropisk värme, lite halvdisigt och enormt fuktig luft, inte direkt behagligt. Känns som om det är åska på gång,
Ha´en bra helg!

Merethe sa...

Ja er det ikke gøy å støpe? :) Har også støpt litt i sommer. Og blader bli flotte trykk i sementen. Virkleig et flott fuglebad du har laget deg. :) God helg.
Merethe

syogstrikbodillen sa...

Kjæmpe flot!
Veninden min prøvede det samme, men resultatet kommer langt efter.
Havde også lyst at prøve selv, men vovede ikke.
Du er virkelig flink.
Go`helg.

Tussi sa...

Jøsses, så flott det ble!
Takk for tipset, dette må prøves - en gang :)

Laila sa...

Skikkeleg stilig. Kjekt å prøve nye ting når det blir så flott resultat.

Vform sa...

Åh, så fina betongblad du har gjort! Passar till så många olika endamål :)
Vi har + 26 grader idag och fuktig
luft, så det känns som i "södern" ;)

Skön helg till dig!
Njut av sommaren ...

Bente sa...

Skal sei du er kreativ.
Kjempeflott resultat.

God helg :-)

Anonym sa...

Så utruleg fint, kretativt og lekkert. Dette hadde vert kjekt å prøvd, kanskje du kan vise meg :-)
Åse K

Anonym sa...

Hei.Kjempe fint.Kan brukes til mye ser jeg.Virkelig kjempe fint.Men jeg trur jeg holder meg til tekstiler.Er ikke så flink til slik.Ha en riktig fin helg å så håper jeg virkelig att dere får tørket høyet deres.Klem fra Bodil.

Rosa sa...

Så utruleg flott det vart med rabarbrablad-skål, både med fugl og ljos oppi! Gler meg til fortsetjinga!

KariL sa...

Dette er noe av det tøffeste jeg har sett. Gjett om jeg har lyst å prøve. Her må det forskes. Takk for tipset og god helg :)

Fru Keilegavlen sa...

Så utruleg flott!!! Håpar veret er betre 2 timar vekke frå oss, for her me er er det overskya og litt antydning til vassvind. Så den strålande sola som yr lova oss her trur eg dei har flytta langt vekk. Men...bonden slår inn resten her heime i dag, så er det å starte på leigejorda på mandag. Så då får me sjå om me kan stole på yr eller storm... Lykke til!! Og ha ei fin helg.

Merethe sa...

Jeg har laget noen tråkkeheller,figurer,hjerter og ganske mange fuglebad som jeg har rundt omkring i hagen. Det er morsomt å støpe. Gikk på et kurs for et par år siden. Bare fantasine som setter grenser for hva man kan lage :) Synes fugelbadet ditt ble kjempefint jeg. Mulig at jeg har brukt en finere blanding enn deg...forkjellige grovheter på den.

Merethe sa...

Figurene jeg har laget, har jeg bygget opp med hønstenetting. Da har jeg også brukt hypertufablanding i stede for vanlig støp. Hypertufablanding er en blanding av torv,sement og noe som kommer fra lava. Slik vi kan bruke i potter når vi sår frø...et lett materiale...husker bare ikke hva det heter. I allefall da blir figurene ikke så tunge å løfte på også får de et litt mere rustikk utseende. Jeg har prøvd å finne former her til lands som går ann å støpe i, men det aller meste er så smått og ikke akkurat så veldig hagerelatert. Så der kan jeg nok dessverre ikke hjelpe deg. :)

Turid sa...

Hadde aldri trodd at betong kunne bli så flott! Dette var stilig!
Klem:)

Ingrid sa...

Kjempeflott vart det.
Eg likte det best som fuglebad.
Det er vel berre å legge inn ei bestilling ?Eg håpar å komme i gong ute men eg har eit hus som ser "bomba" ut så eg får vel ta det først.

Bestemor Drillo sa...

Jeg blir riktig misunnelig på din kreativitet og pågangsmot! Riktig flott ble det!
Klem fra bestemor som er på nett igjen!

AnKa sa...

Knalltøff skål, med mange bruksområder.
Det skal være sagt at jeg har prøvd meg på rabarbraskål selv..... med heller dårlig resultat:( og det ble med det ene forsøket....
Ønsker deg ei flott uke:)

Birgitta sa...

Ser att jag missat en del hos dej, men nu har jag läst ifatt och jag hoppas att ni fick höet torrt.
Så fint fågelbad du gjort.
Ha det gott.
Kram Birgitta

Odins lille hjørne sa...

Så flink du e! Det ser så gøy ut å holde på med betong, og når resultatet blir så bra som du har fått til, så friste det enda mer.. :0)

Villblomsten sa...

Det ble kjempeflott !
Har sett dette før på blogger , men enda ikke turt å prøve selv :-)

jeg har en liten Give Away på bloggen min , om du du vil ta en titt :-)

Anonym sa...

oj så flotte betong saker du har laget. Kjempe søtt fugle bad :-) Flott blogg har du også.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...