tirsdag 22. desember 2009

Å lage eit etasjefat...

Fekk det plutseleg for meg her ein dag at eg skulle hatt eit etasjefat til å ha dei sju sortane julekaker på. Leitte litt, men fann ikkje noko eg var for nøgd med.
Etter litt søking fann eg fleire bloggar med "etasjefatbyggarar" og dermed var idèen der......kvifor ikkje lage eit sjølv?


Fat og glas vart funne fram...vurderte...set tilbake....nye fram...vurderte.......til eg hadde nokon eg ville bruke....

Mannen på "limbutikken" anbefalte denne tokomponentlimen til arbeidet........og bonden melde seg straks til "limesjef"......han ville nok vere heilt sikkert på at det vart beint. Eg er nemleg heilt elendig på slike ting som skal vere beine, det vere seg skruing, liming osv..........
Og når han i tillegg er ekstremt nøyen på slike ting (trur eg må sei det slik)...er det vorte slik at han ser si oppgåve der.....

Arbeidet må føregå i etappar.....her er fyrste...rett etter frukost i dag.



Ferdig resultat.......vert kjekt å fylle det med kaker.........du skal få sjå det òg.


Her skal skal siste resten av julevask gjerast unna.....og so skal me pynte.
God kveld!

19 kommentarer:

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Så kreativt! Du er et oppkomme altså. Kjekt å slippe fat utover hele bordet, det blir bare kaos.

Havfruen sa...

Er det mulig?? Ble jo rålekkert jo!! Du er jaggu flink og kreativ...
Ønsker deg en riktig god jul, kos dere:)
Juleklem fra Major`n og meg:)

Janne i Fagerlia sa...

Du blir sannelig ikke opprådd. Så snart tanken er ferdigtenkt så skrider du til verket....

Topp resultat!

Bestemor Drillo sa...

Det der var et flott prosjekt !
Er innom for å ønske deg og dine GLEDELIG JUL! Du ha r vært et hyggelig bekjenskap på bloggen og vi blogger videre neste år ! Klem fra bestemor Drillo!

Turid sa...

Wow så stilig! Det må vel være 10.tusen kroners tipset!
Ja her på bloggene lærer man mye!

malla-b sa...

Kjempefint. Dette hadde eg aldri tenkt på. Ha ein kjempefin kveld.

Anonym sa...

Hei.Kjempe lurt og fint.Ønsker deg og dine en riktig fin og koselig Jul.Klem fra Bodil..

Stubbetufsa sa...

Ja, du får det til!
Jeg er innom for å ønske deg og dine ei god og fredelig jul!
Jeg vet ikke hvor mye blogging det blir framover!
Klem!

Stubbetufsa sa...

Neida, ingenting galt med meg. Ukrutt forgår ikke så lett, hehe!
Jeg mente bare at jula kommer til å ta all oppmerksomhet nå... tror jeg. Har ikke du lagt deg enda?
Vi og katta holder det gående...

oline's skattekammer sa...

Å, så vakkert dette ble da!!! Mulig jeg kopierer den ideen der ja!!! Har etter hvert en del fat.ol i glass, som er "en bikkje tå kvar sort", men dette var kjempelurt!! Ønsker deg og dine en strålende julehelg! Har blitt lite med kommentarer herifra og, men har satt det øverst på nyttårsforsettlista mi!

Hannes hage sa...

WOw, så lekkert!
Ønsker deg en riktig god jul!

Balke gård sa...

Hei, dette var da utrolig smart!! Stilig og bra påkommet! Jeg ahr laget stettfat av porselensfat og sølvplettlysestaker.

Men du, kunne du gikk meg Nils Johan-oppskirften. Jeg ahr dessverre mistet eska han der oppskriften stod... Haster veldig:-) På forhånd takk, klem fra Marianne som er ute i siste liten med julebaksten:-)

Linda sa...

So stilig då, dette hadde eg aldri kome på. Men du har fantasien og kreativiteten i orden. Ha ei fin jul. Klem

Linda sa...

stilig!!! rett og slett stilig!

Anne sa...

Titter innom for å ønske deg/dine en riktig GOD JUL! Håper dere får en koselig julefeiring! Flott etasjefat du har laget!

johanne`s rom sa...

Hei, så fint fat du har laget, det blir fint å sette fram til jul. Da vil jeg bare få ønske deg en riktig god jul.

Berit T sa...

Skikkelig lekkert til å ha kaker på.
Ønsker deg og dine en fin julehelg,
og et riktig godt nytt år. Samtidig vil jeg takke for alle hyggelige kommentarer du har gitt meg dette året, og det har vært kjekt å følge med alt det du har gjort.
Varm klem herfra.

Som dagene går sa...

Så lekkert dette ble. Har alltid vært skeptisk til om limte saker blir sterke nok, men her har du funnet lim som må være sterk.
Kreativt!

Anonym sa...

Det er rettogslett det beste heimelaga etasjefatet eg har sett:)
Lekkert!
trultemor

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...