torsdag 25. mars 2010

Om å "ta seg vatn over hovudet"......

Lurer verkeleg på om det er akkurat det eg har gjort......når eg tok på meg å strikke ein "Eliasgensar". I "lykkerusen" over alt det positive ang babysettet eg strikka.......lova eg å strikke denne. Har i ettertid lurt på om eg var det ein kallar "bevistlaus i gjerningsøyeblikket" då eg sa ja..............eller om det var ein augneblink med overmot......

På sjølve båten er det masse brodering..........hm........

Som du ser er eg godt igang......ferdig med fyrste ermet........halvferdig med andre........

..berre resten att.......og kjekt er det...(so langt)...
Me sjåast!

29 kommentarer:

Odins lille hjørne sa...

Du er flink! Det går nok godt skal du se! Bare se det posetive i det når du er ferdig blir det nok en meget glad liter eier av genseren!!

oline's skattekammer sa...

De gensrene der er bare så nydelige da! Regner med at dette fikser du! Ha en fortsatt fin dag!

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Dette blir fint, men den broderinga misunner jeg deg ikke, huff. Men jeg har sett hvor flink du er, så dette går nok greit :) Lykke til videre.

Janne i Fagerlia sa...

Jeg må nesten le ang. Elias og vann over hodet. For akkurat det gjorde jeg også for et par år siden da jeg påtok meg å lage et veggmaleri med Elias som hovedmotiv. I bakgrunnen skulle selvfølgelig også være Store og Lilleblink, Helinor og hele pakka. Holdt på en hel uke i sommerferien. Og "vann over hodet" - ja den tanken var der titt og ofte.

Men når det er sagt så må jeg si at genseren ble super. Har strikket såpass at jeg aner timene bak prosjektet. Både du og den nye eieren bør være fornøyde.

Havfruen sa...

Knallfin genser!! Men dette får du til ja, jeg er ikke i tvil:) Skulle ønske jeg kunne hatt litt strikkeferdigehter av og til jeg også..
Lykke til:)

syogstrikbodillen sa...

Tænk for en festlig genser!
Den blir kæmpeflot, og du er jo kommet veldig langt.
Forstår godt, at det er et meget stort arbejde, men desto større fryd når du er færdig!
God strikkelyst.

Mormor sa...

Vann over hode du ? Nei, det tror jeg ikke noe på. Det går nok ikke lenge før vi får se det ferdige produktet her jeg tenker jeg. Tipper resultatet blir fint som som bare det :-) Ha en fin helg

Laila sa...

Bevisstlaus eller ikkje, dette ser no ut til å gå rett så bra!

Anonym sa...

Nydelig Elias genser!ha ein fin kveld;-)

Merethe sa...

FLott genser blir det virkelig. Du er superflink til å strikke. God påske til deg :) Merethe

malla-b sa...

Det går sikkert bra! Flott så langt.
Eg og kvir meg litt til å brodere på strikk, men det pleier gå bra når eg er i gang.

Vform sa...

Hej!
Vilken härlig tröja du börjat sticka! Klart att du kan, snart färdig ser jag! Gjorde många mönstertröjor åt barnen när de var små ... men det var så länge sedan! Kanske åt barnbarnet nu .... ;)

Trevlig påsk!
Mvh. Vivan

Rosa sa...

Dette går nok kjempefint, kjenner eg deg rett! Eg er faktisk såpass utbrukeleg at eg ikkje ser at det vert mykje brodering, anna enn det svarte rekkverket ;)

Tippar du kjem langt i påska!

Tussi sa...

Oi, den genseren er da flott - men det blir sikker mye arbeid, ja. Noe jeg er overbevist om at du greier helt fint.
Ha en strålende helg :)

Elkat sa...

Flott motiv,men sikkert mye arbeid ja.Tror du greier det godt,du får tenke på den lille som skal bruke genseren.Lykke til videre!
Ha ei flott helg!

Bestemor Drillo sa...

Dette er noen herlige gensere, men den broderinga !!!!!
Du greier nok dette, spent på å se den ferdig;)) Klem og god helg;))

KariL sa...

Dette går helt sikkert bra. Bare ta tden til hjelp.
Men at det er mye arbeid i dette prosjektet, er det ingen tvil om. Du er jo så dyktig, så dette får du til.... Mottageren blir en glad liten eier!!
Ønsker deg lykke til og en riktig god dag!

Britaiskogen sa...

..stakk bare innom for å ønske deg god helg, men mye koslig strikking..

Anonym sa...

SÅ gulliga tröjor!!
Kram

Gunn sa...

Det blir nok en fin genser! Kjempe fine farger og morsomt mønster. Lykke til videre! Gleder meg til å se den ferdig.

Brit Strikkenerd sa...

Hm ja jeg har en liten 5 åring som har ønska seg slik genser jeg også, men jeg prøver å fortrenge det så godt jeg kan. Ikke akkurat møsnterstrikkinga som skremmer meg, MEN BRODERINGEN ETTERPÅ. ANGST!
Ellers var det veldig gjennkjennelig med den veien i vårløsning- slik såg du her i heimen også- men nå er ny grus lagt på og vi håper det går bra resten av året. Ønsker deg ei riktig god palmehelg:)

Sonja sa...

Takk for koselig hilsen på gebursdagen min.
Det er litt av en jobb du har påtatt deg. Men nå er du godt i gang allerede, så du kommer nok i mål. Flott genser blir det i alle fall. God påske.

Fru Keilegavlen sa...

Kjempeflotte desse gensrane, men mykje arbeid på dei!! Lykke til og god påske!

Line:) sa...

Nei se der!Det der får du til,det er jeg sikker på:)Jeg derimot har strikkepinne skrekk...eller er det jeg som setter skrekk i pinnene;P
Ha ei fin påske!
Klem

Torilpia sa...

Søte gensere .. synes du har kommet godt igang ja .. så dette blir nok bra :o)

Jeg vil også ønske deg og dine ei riktig god påske .. stor klem fra meg :o)

Berit T sa...

Helle dussen for et arbeid, du er bra dyktig som setter igang med slikt. Du er jo halvferdig, og armene er det kjedeligste å lage, når en skal lage to av samme slag... Jeg har jo tvillinger barnebarn så alltid, så hadde aldri satt i gang med slik et prosjekt. Men du er så fling med brodering og slikt så dette går nok som en lek.
Den som skal ha denne blir nok veldig fornøyd

Ha en fin ny kreativ uke.

Strikkebesta sa...

Du, for ein fin genser! E fekk beinast lyst til å strikke til mine småkarar! Trur nok ikkje dette er å ta seg vatn over hovudet for ditt vedkomande, dette meistrar du heilt klart! Måtte le litt av kommentaren din om vatn hos meg:) Det er faktisk meir forfriskande enn ein skulle tru, og så blir ein ganske snart "avhengig". Og når sant skal seiast så er det ikkje mange sekund ein dukkar seg. Litt barnsleg glede dette kanskje, men til eldre eg blir til lettare er det å ta fram dei barnslege sidene:)
Ønskjer deg ei god påske saman med dine!

Muffin sa...

Fantastisk jobb du har gjort her! All ære til deg! Broderinga går bra bare man kommer i gang.
Du har forresten vunnet i påskekonkurransen min :) Send postadressen til linvik@online.no så kommer en pakke... og ikke glem å si at du er Trollkåno da :)

Liv sa...

Wow, det ser faktisk ut for at du fortsat har hodet OVER vannet. Dette prosjektet tror jeg ikke jeg hadde tatt på meg, men du klarer det!!!!

God påske!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...