fredag 25. september 2009

Nissefabrikk..

Berre halvannan månad til fyrste messe.....og produksjonen går sin gang.......sjølvsagt skulle eg ynskje å ha meir tid......men eg prøver å utnytte døgnet so godt eg kan.
Nissekroppane tek form etter kvart.....



Nokon har fått kle på.....



Huene er klar...ferdig tova


Det same er tøflane.....


Men.........her er det som skal bli hovud........forts. fylgjer......

Har fridag i dag....og i kveld. Fantastisk.........då vert det godstolen, eit ørlite glas rødvin, "nissemontering"........og gullrekka på tv.........nydeleg!!
God helg!!!

22 kommentarer:

Brit. (lille meg) sa...

Skal si du er flittig! Du er nok ei ordentlig nissemor, du! Selv er jeg ikke tilhenger av disse, men det er jo uunngåelig ikke å støte på dem. Faktisk har jeg noen få selv også....
En stor en som mannen min og jeg vant på julemesse for noen år siden pluss noen små.......
Ja, det går fort mot julemessetider nå, det er helt utrolig så fort det går,,,,, Nifst å tenke på at det er bare 3 mndr. til jul,,,,, Huff!
Jeg er av de få som ikke gler meg til jul...
Du har iallfall mange prosjekter på gang. Lykke til! Ha ei god helg!:-)

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Som du jobber! Du fortjener en rast i godstolen med litt i glasset i kveld, det er det ingen tvil om. Hils Bonden.

Jorids BestemorBlogg. sa...

Så flink og kreativ du er,dette blir en koselig gjeng,og så fine premier og vinne da.
Ser her også at julemessene med mye håndarbeid er populære og veldig godt besøkt.
veldig artig at det er slik og at noen liker det vi lager.
Ønsker deg ei god helg og nyt din rødvin og kos deg!!
Klem fra Jorid!!!

Ingrid sa...

No fekk eg lysr å ta ein tur til Voss !!

malla-b sa...

For ein produksjon gleder meg til å sjå dei ferdig

Laila -Karin sa...

Skal si du er produktiv.
Nissene dine så jo ut til å bli skikkelig koselig.
Ha en koselig fredagskveld
Klem

Britaiskogen sa...

Koselige nisser du lager.

Jeg strikker og lager sokker og pulsvarmere til julesalget. Spennende å se fortsettelsen..

Bodil sa...

Dei var skikkeleg nissefine! Gledar meg til å sjå dei ferdige. Lukke til med produksjon og messe :)

Anne-Berit sa...

Der blir det nisser ser jeg,og så fine de blir,du er en tusenkunstner.Flotte kofter med mønster til og med.Tipper de får føtter å gå på når du skal selge dem,er nok mange som vil ha sånne fine nisser.Gleder meg til å se når hodene er kommet på.
Ha en fin kveld,blir gullrekka her og:o))

Strikkebesta sa...

Nissar på løpande band! Du imponerer med ein eineståande evne til å lage flotte hobbyartiklar, mange fine detaljar på nissane, herleg at du held deg til dei trauste norske med gråtonar i kleda slik at hua får lyse opp i si raude prakt:) Lukke til med fridagen, no må du ta deg pauser inni mellom også, då!

Laila sa...

Gleder meg til å sjå desse ferdige. Ser svært lovande ut.. Eg er av dei som elskar nissar. Kan ikkje få for mange, men det må vere av typen heimelaga. Kos deg med vin, nisseproduksjon og Gullrekka!

Kalimera's blogg sa...

Blir svett av å se på - hehe.
Du skremmer vettet av ei som ikke har synål i huset en gang!
Flink du er.
Ha en strålende kveld
Klem fra Helen

Anonym sa...

Hei.Den fabrikken kunne jeg å tenkt meg å jobbe i.Det har vært koselig.Kunne jo ha jobbet på akord hi hi....Skal bli kjekt å se dem ferdig.Så flink og produktiv du er...Elsker nisser..Har en del nisser som mangler klær så jeg må nå vell begynne snart så jeg blir ferdig til jul...Ha en riktig fin helg kos deg med vin og håndarbeid bare være litt forsiktig så du slipper å ta det opp igjen i morgen Skål..Bodil

Janne i Fagerlia sa...

Får nesten pusteproblemer jeg, når jeg ser nisseproduksjonen din. Dette må være utrolig tidkrevende - så mye småtterier som skal syes og strikkes. Du må være utstyrt med en god porsjon tålmodighet.

Men fint blir det....

Muffin sa...

Å dette så artig ut! Gleder meg til å se hodene, kommer snart tilbake og sjekker ;) Lykke til med modelleringen!

tubakk sa...

Hei. Kom over din blogg. Mye fint å se her. Disse nissene er jo bare helt nydelige. Er veldig spent på hodene. Vi er en gjeng damer her hos oss som lager noen nisser til skolekorpset sin juleutlodning hvert år. Det er gøy, og nissene blir finere og finere for hver gang. Lykke til med resten av arbeidet med nissene. Jeg skal nok følge med.

Turid sa...

Jeg gloder meg til å se disse nissene ferdig! Ser jo kjempestilig ut så langt...

Ja en må kose seg og nyyyyte litt innimellom, du fortjener det ;-)

Turid sa...

Obs, snublet...
Ikke gloder meg, men gleder meg....hihi;-)

Anne sa...

Gleder meg til å se disse ferdig:)Du er jo kommet godt igang med juleproduksjonen! Skal dere ha den julemessen på bulken i år også?? Ha en fin helg videre!

johanne`s rom sa...

Så flink du er, gleder meg til å se de med hodene på. Fortsatt god helg.

oline's skattekammer sa...

Du store min som du står på!! Skal bli artig å få se de etterhvert som du kommer videre med dem! Kos deg med nissene dine, og ha en trivelig tid fremover!

LeKaQuilt sa...

Dette blir bra! Har sett nissene dine fra i fjor og de er kjempe fine !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...