torsdag 14. januar 2010

"London kallar"

Då er bonden og eg installerte på eit gammalt, koseleg hotell ved Hyde Park.

Flyturen over gjekk vel bra.....sjølv om Trollkåno høyrde mange slags "ulydar" undervegs, og fekk det for meg at motoren(ane) var iferd med å "streike".... Bonden kunne forsikre meg om at det var berre i mitt hovud lydane var.......so då so. Eg kan nok berre slå fast at eg er ikkje spesielt glad i å fly....

I ettermiddag, derimot hadde me ei stor oppleving: "Evening song" i Westminster Abbey".......storveges.
Fotoforbud inne........ dermed vert det berre eit utandørs bilde.


Hotellet, ja.......som teke ut av gamle seriar me har sett på tv...........stilig!

No er det tid for middag........i morgon vert ein ny, spennande dag.......
Ha det so bra heime i gamlelandet!
Foresten damer:Kor finn eg sy, strikke...stoffbutikkar?

25 kommentarer:

Janne i Fagerlia sa...

Virker kjent dette med rare lyder i flyet ja. Synes jeg ser sprekker i vingene også jeg.....Det er nok best å ha beina godt plantet på landjorda, men da går det så tregt å forflytte seg fra a til å. Ønsker deg et trivelig opphold i London.

Havfruen sa...

Åh...kos deg:))
Lyder? Jeg hører ALT når jeg er på et fly!!!
kos dere masse, klem fra meg:)

Stubbetufsa sa...

Sy- og str...herre jemini ,Trollkåno, still dæ på et hjørne og rop! Dessuten har dæm vel reklame i vinduan, som her hjemme? Og så må du finne markedsplassa kor du kain kjøpe billig, prute og sånn...
Kos dæ!

Gry sa...

Var i London i vår, men fant ingen sy og stoffbutikker. Var på lørdagsmarked i Notting Hill på Portobello Road. Verd et besøk.
Kos deg masse!
Klem Gry : )

Liv sa...

London høres DEILIG ut(en smule misunnelig bare).
Eveningsong, mmm nydelig.
Vidunderlig hotell, du og en flott mann. Det høres vellykket ut allerede.
Jeg tror du skal se på det som ren BONUS om du finner en sy/strikke butikk. Gled deg over det du du allrede har!

Anonym sa...

Ta turen innom John Lewis i Oxford Street for stoff og garn, og der skal du se etter avdelingen som kalles "Haberdashery".

Kos dere masse

Hilsen Helle i Suffolk

Anonym sa...

Er en fin liten butikk i soho som selger silke blandt annet, kommer ikke paa navnet da...
Haaper dere faar det kjekt i London, kjenner byen roper paa meg igjen.

Anyway, fin blogg! Hilsen ny leser :)

http://kalimerablogg.blogspot.com/ sa...

Åhh misunner deg. lengter tilbake til London jeg ...
Kos dere masse!

Klem fra Helen

malla-b sa...

Kos deg i London!

Tussi sa...

Å gurimalla, skumle greier.
Håper dere koser dere skikkelig!

Ønsker deg en riktig god helg :)

Ruth sa...

Så bra at flyturen gikk fint (selv om det høres ut som om det faller ned gjør det som regel ikke det).

Garnbutikker er omtrent som hønsetenner i dette landet, men som før sagt så har John Lewis en del. Mye Rowan garn. Og så har du Loop som befinner seg på 41 Cross streeet. N1 2BB er postkoden.

Det er det eneste jeg vet om.

Håper du får en fantastisk tid.

Anonym sa...

Hei.Tusen takk for Reisebrev.Kos dere masse.Hvor du finner Hobbyforetniger hvet ikke jeg har ikke vært dær men en stor drøm å komme til London.Har vært i Paris og Roma så det må bli London neste gang...Ønsker deg en riktig fin Fredag i London..Bønder på by tur..hi hi tulla...

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Tenk at det kom et pust fra storbyen inn her på kjkkenet mitt, her jeg sitter hjemmevant og fyrer :)
Kos dere kjempemasse og lykke til med garn/stoff-handlinga. Venter spent på resultatet.... ;)

oline's skattekammer sa...

Å så koselig å få høre fra deg mens dere er i det store utland!! Virker som dere har det alle tiders! Utrolig mye å se og oppleve i London, selv kom jeg aldri så langt at jeg fant garn/stoffbutikk mens jeg var der, håper at du har bedre lykke! Kjent fenomen med de lydene når man er på fly, ja! Kos dere videre!

Wenche sa...

Härligt att du koser dig i london och HURRA ny bild på de utrycksfulle hunderna.

Som dagene går sa...

Har faktisk aldri vært der. Men det er så mange andre pkassa æ også skulle vært!
Så flott at dokker bor sentralt, og dokker har jo allerede hatt en flott opplevelse. Kos dokker en masse - og regner med at vi får se mange koselige bilder.

Kate-Marita Pettersen sa...

Kos dere masse:)
Gohelgeklem fra mæ:)

Anne Lise sa...

Å, misunner deg en masse. Håper dere får et fint opphold. Jeg har aldri funnet skikkelige quiltebutikker i City, men på Hamton Court har de en (må ta tog) og i Key Gardens. Lykke til. Gi beskjed hvis du vil ha mer detaljer. God helg. Anne Lise

Anne-Berit sa...

Å,så heldig du er som er på Londontur.Flotte bilder med kjente motiv.Kos deg skikkelig nå når du er der.
Klem fra Anne-Berit:)

Rosa sa...

Er så glad for at de kosar deko, og at alt har gått så bra så langt! Håpar de får sett masse idag og imorgon òg!

Bestemor Drillo sa...

Å såkoselig det ser ut !
Kos dere masse og ha fortstt flott ferie! Klem !

Elkat sa...

Kos dere masse i London!! Sikkert deilig å være på storbytur,slappe av og "lade opp".
Ha ei flott helg videre!

Strikkebesta sa...

Hei, eg oppdaga Londoninnlegget ditt så seint at de er kanskje på veg heim før eg kommenterer, men det var i alle fall hyggeleg med ein liten rapport frå det store utland:)
Evening song høyrets flott ut, eg opplevde det med St.John choir i Cambridge i medan eg studerte, og det var i alle fall ei stor oppleving!
Kos deg på flyturen heim, eg er av den naive sorten som overlet ansvvaret til dei som kan betre enn meg og stolar fullt og fast på dei, er difor ikkje redd for korkje fly-, bi-eller båtreiser - og det har gått bra hittil:)

Grethe sa...

Dette ser både kjempe herlig ut.
Kos dere i London, klem fr Grethe

Hannes hage sa...

Jeg håper dere har en fantastisk tur!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...