torsdag 5. februar 2009

Eit hekleprosjekt

Vert so utruleg inspirert av besøka rundt på bloggar......er so mange flinke damer, og dei deler gjerne sine gode idèar og prosjekt med andre. Eg har "alltid" drive med forskjellige ting, men no har det liksom "teke av". Vil gjerne både sy, strikke, hekle, måle, og alt på ein gong.
Dette har sjøvsagt resultere i mange prosjekt i arbeid, og so får me håpe at alle kjem i land.
Det aller nyaste er hekling:
Hekling har aldri vore mi "greie", men etter å ha sett på mange flotte tepper av bestemorruter rundt om på bloggar, måtte eg berre gå i gang.

I dette tilfellet slapp eg springe på butikken og handle inn.... etter "vevperioden" for mange år sidan hadde eg ein god slump garn ståande i kassar. Fargane var nett slik eg hadde sett for meg, skikkeleg flaks med andre ord. Noko var i spolar og eg kunne finne fram heklenål og gå i gang....det må gå kjapt når eg har bestemt meg.

25 lappar er ferdige, langt att......men det hastar ikkje, dette er kosearbeid.....

20 kommentarer:

Berit sa...

Dette var nydelig!!!

Holder også på med et i rødt og tre gråfrager, men så viser det seg at rødfargen er helt feil til salongen der det skulle brukes.
Får gjøre det ferdig så får jeg se hvem som kan bruke det.

De fragene du hadde var flotte!

Kjenner til dette problemet av å bli veldig inpirert av andre blogger, og begynner på alle ting. Har aldri hatt så mange prosjekt på en gang som etter at bloggingen begynte.
Men gøy er det uansett!

Ha en fin kveld.

malla-b sa...

Nydelege fargar på det teppe ditt. Det er ein fordel og ha litt lager av garn og stoff når lysta til å begynne på noko melder seg. Er einig med deg at det er mykje fint rundt om på bloggane som ein får lyst å prøve

kate sa...

Teppet kommer til å bli nydelig:)
Så fin heading du har fått!!
Klæm og god torsdag fra Kate:)

Gamleheksa sa...

Så fine farger. Det er en velsignelse når en har "råstoff" i huset, slik at en kan begynne med det samme inspirasjonene kommer.

Det er helt sikkert at denne blogginga er inspirerende. Det er mange år siden jeg har hatt slik gnist.

Ha en koselig håndarbeidskveld.

Hilsen Gamleheksa som slett ikke ser spesielt ung ut.... ;)

Gamleheksa sa...

PS. Headingen din var flott! Forandring fryder og nå skal jeg se "Tid for hjem" sammen med strikkinga mi.

Tofo sa...

Nydelige farger;) Ja dette blir nok flott. Koselig å ha sånt å putle med innimellom;)
Flott heading!

Linda sa...

dette er heilt nydelig O!!
den som hadde kunne hekle!! alle hus bør ha minst EIT bestemor-teppe.. dei er so flotte..

fargane dine er heilt herlige!

Anne sa...

Så flott! Disse fargene passet fint sammen. slike farger liker jeg:) Blir nok ett kjempe fint teppe!

Flott heading du har laget:)
Du har så fine hunder:)

Ha en flott helg:)

Timotei sa...

Så fine farger du har valgt til teppet ditt! Nydelig blir det!

Anne-Berit sa...

Å,så nydelige farver du hadde på dine lapper.I fjorvinter heklet jeg over hundre sånne lapper,i nasjonalfargene,men jeg har ikke somla meg til å hekle dem sammen ennå.Får se om jeg får det gjort til campinsesongen begynner igjen,for jeg tenkte å ha det teppet i vogna.
Ha en fin helg!

GryNoKa sa...

Det blir så fint, du har valgt så tandre farger. Hvor mange lapper trenger du til et helt teppe?
Ha ei flott helg!
Klem Gry : )

Mona. sa...

Herlige farger,så dyktig du er....bøyer meg i støvet......jeg vet ikke bak/frem på en heklekrok :) Ønsker deg ei flott helg,og en super morsdag ! Klem fra nord :)

johanne`s rom sa...

Ja en blir inspirert til å starte med litt av hvert, her inne. Nydelige farger du har. Jeg har også begynt på teppe men det går VELDIG sakte, for det er så mye annet jeg også vil gjøre. Men det får ta den tiden det tar. Ønsker deg samtidig en riktig god helg, jeg har iallefall tenkt meg på antikk-messe i helga, og gleder meg til det.

Blåbærtua sa...

Fristelsen til å starte med hekleprosjekt ble ikke noe mindre nå, med dine lekre ruter. Herlige farger! Ha en super helg!

Nissestien sa...

Nydelige farger sammen. Spennende og se når det blir ferdig.Du er ikke alene om å ha lyst til å lage alt mulig. Kjøper jeg noe må jeg liksom bare prøve å se hvordan det blir - og så går det ut over det jeg egentlig holder på med.
Akkurat nå holder på å montere en Rogalandsbunad og skjorte. Det går litt tregt.
Ha en riktig god helg!

~♥~ Monica S sa...

Heeerlig.. har lyst å lage eit slikt slumreteppe sjøl.. kjøpte !familien" i går.. der var ei flott oppskrift. kanskje kjøpe litt tråd i morgå?? kanskje??

God helg!

Monica

Steinbokkjen ;o) sa...

Så flott detta vette! Arti å prøva noko nytt - eg helde på m eit noko enklare hekle-mitt-fyste-skjerf-prosjekt...
Ha ei super duper helg
kleeem

Hulda sa...

åh, så vakre farger du hekler med. Virkelig nydelig! Så fint du har satt sammen bildene, riktig så lekkert ja. :)

Takk for gratulasjon! LevLandlig er ikke i salg før 12.februar. Jeg abonnerer, får det derfor noen dager før.

Liv sa...

Så fine farger du har valgt til teppet ditt. Det blir så MYE mer elegant da enn det vi husker som bestemors teppe. Bestemor brukte nok ukritisk det hun hadde av ullgarn, og så ble det slik det ble, fargerikt og varmt.
Ditt blir lekkert og varmt!

disa sa...

成人聊天室,中部人聊天室,免費視訊,視訊交友,視訊美女,視訊做愛,正妹牆,美女交友,玩美女人,美女,美女寫真,美女遊戲,hi5,hilive,hi5 tv,a383,微風論壇,微風,伊莉,伊莉討論區,伊莉論壇,sogo論壇,台灣論壇,plus論壇,plus,痴漢論壇,維克斯論壇,情色論壇,性愛,性感影片,校園正妹牆,正妹,AV,AV女優,SEX,走光,a片,a片免費看,A漫,h漫,成人漫畫,免費A片,色情網站,色情遊戲,情色文學,麗的色遊戲,色情,色情影片,同志色教館,色色網,色遊戲,自拍,本土自拍,kk俱樂部,後宮電影院,後宮電影,85cc免費影城,85cc免費影片,免費影片,免費小遊戲,免費遊戲,小遊戲,遊戲,好玩遊戲,好玩遊戲區,A片,情趣用品,遊戲區,史萊姆好玩遊戲,史萊姆,遊戲基地,線上遊戲,色情遊戲,遊戲口袋,我的遊戲口袋,小遊戲區,手機遊戲,貼圖,我的遊戲口袋,小遊戲區,手機遊戲,貼圖