tirsdag 2. august 2011

Ferie-sying........

Det er berre å innsjå: ferien nærmar seg slutten, mandag er det tilbake på jobb.
Det tre siste dagane har det vore pause i slåtten, bonden har vore bortreist og eg har sydd og kosa meg.
I det fine vèret har eg drege ut både symaskin, skjereutstyr, strykebord, pc og radio. Som du skjønar, eg har hatt det riktig triveleg.
Ikkje so mange ting er heilt ferdige.............berre ei toalettveske...
 ein pung med kule kattar...
 ...og ein "sydamepung".....
Fleire ting er "på gang"........dei kjem nok her etter kvart.
God sommmar vidare til alle!

16 kommentarer:

Havfruen sa...

Jeg skjønner du koser deg sammen med symaskina...du tryller fram flotte ting også:)
Nyt de siste dagene av ferien:) Hos meg skinner sola....wow..men det er 14 gr bare da..men sjitt au, sol er sol!!!

Lindas hobbyhjørne sa...

Sitter å smiler... tenker du koser deg :) Syntes at du har fått gjort riktig mye fint!
Ha en fin kveld, klem.

Merethe sa...

Flotte ting har du sydd i friluft :)
det hørtes da veldig koselig ut å sitte ute å sy. Det kan jeg gjøre til neste sommer når terrassen utenfor Rødstua er ferdig. :) Vi har flott sommervarme nå og den nytes ute i hagen hver dag. I morgen tror jeg det blir litt maling av noen møbler. Ha det så trivelig. Klemmer Merethe

Siv sa...

Helt enig med deg at det er helt vidunderlig å sitte ute i det fri og sy. Flotte ting du har tryllet frem med symaskinen din. Likte stoffet på sydamepungen. Nyt de siste feriedagene dine, jeg har nett begynt på min ferie og har dermed 4 uker foran meg.

jofridsquilt sa...

Nydelige punger og toalettveske. Ha ei fin veke. Klem Jofrid

Asbjørg sa...

Så fine ting,du er såå dyktig!

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Så vakkert du gjør allting!
Superflotte arbeider:))
Nyt dagene og kos deg!

Klem:)

Turid sa...

Høres ut som du har kost deg alene;)
Resultatene var kjempefine!

Nyt de siste dagene!

KLEM

Jorunn Elizabeth sa...

Høres helt aldeles nydelig ut. Det må mære sydamers Eldorado. Sy i det fri, med alle hjelpemidler rundt deg. (og ingen som maser om noe annet). Skal ha fri om 1,5 uker og håper jeg er like heldig som deg. God sommer videre.

Anne-Berit sa...

Du er så flink,masse fint her.Kjekt å kunne sitte ute i godværet og sy fine ting:)

Birgitta sa...

Ser att du också haft riktigt skönt sommarväder det senaste.
Så fint du har sytt.
Kram Birgitta

Hanne sa...

Hei. Så mye flott du lager. Sykkelen var jo bare rå stilig. Følger deg videre eg:-) Gleder meg til å se dine neste prosjekter..

Elins Strikkeri sa...

Hei. Takk for koselig kommentar hos meg. Du har sydd så flotte ting, den toalettveska var nydelig!! Ha ein fin dag:))

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Koselig at du vil være med på min give away:)
Og klart det holder til 3 lodd, det var et flott ordtak:))

Ha en fin kveld.

Janne i Fagerlia sa...

Hei Orlaug! Ser du har produsert mye fint bak symaskina i sommer. Har vært borte fra bloggingen ganske lenge nå,så jeg har ikke fått med meg alt det fine som er blitt laget rundt om i Blogglandia. Ang. Mjøsmarkedet, så har vi nok vært på samme sted på samme tidspunkt ja. Vi var en tur innom Biri fredags kveld, men da passet det best med sjøstøvler på beina. Synes såååå synd på utstillerene som stod der i gjørma. Enig med deg ang. dette med to markeder på samme tid. Ikke noe sjakktrekk akkurat. Vi har i mange år vært inne på tanken om å dra på marked ved Mjøsa, og endelig fikk vi hektet campingvogna på bilen og reist av sted. Synes det var kjempetrivelig.

Petrinetrollmor sa...

Du verden kor flink du har vore !! Så flotte vesker ! Eg har faktisk sydd litt eg og i sommar. Gardinkapper ! Blogger kanskje om det. Det er i grunnen litt fantastisk for eg kan ikkje sy !

kjekt å vere tilbake blant dokke :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...